Ik heb het boek graag gelezen in tegenstelling tot verschillende vriendinnen die er niet in slaagden het uit te lezen. Ik vond het intrigerend en verrassend. Zeer goed geschreven. Heb laatst de film gezien, niet slecht, maar slechts een fractie van het boek. Het ligt waarschijnlijk aan mij, meestal ben ik diep teleurgesteld in de verfilming van een boek, met uitzondering van De Naam van de Roos, met dank aan Sean Connery.