فیل شاه، جزو اولین تلاش های ایرانی ها برای ساخت انیمیشن سه بعدیه که به نظر من باید از چند زاویه مورد انتقاد قرار بگیره... از لحاظ داستان میشه گفت که "گروه هنر پویا" بسیار ضعیف عمل کرده و داستان خط پیوسته و منظمی نداره؛ بسیار کلیشه به کار برده شده و در نهایت، با ولادت حضرت محمد (ص) هم به پایان میرسه که هیچ ربطی به داستان نداره..........از لحاظ تدوین هم واقعا این فیلم باعث سردرد میشه، صحنه ها کلیشه ای هستند و کات خوردن دائم و بی منطق باعث پرت شدن حواس بیننده و گم شدن سِیر طبیعی دستان میشه که این نشون از کارگردانی بسیار ضعیف آقای هادی محمدیان هست.
ولی چیزی که این انیمیشن رو برای دیدن یه بزرگسال مناسب میکنه، طراحی مدل ها و انیمیشن این محصوله..... چون که سازنده ها بدون دسترسی به تکنولوژی های انحصاری که شرکت های بزرگی مثل دیزنی و پیکسار به اون ها دسترسی دارند، مثل ابزار های رندر و انیمیت، تونستن این پروژه ی بزرگ رو جمع کنند و اونو به نتیجه برسونن که در ایران تا به کنون در این بخش سرمایه گذاری نشده بود....
در ادامه، صدا های گویندگان در حد قابل قبولی ضبط شده بود ولی برای صدا های افکتی، دوباره از کتابخانهی بسیار کلیشه ای استفاده شده بود.
در کل این انیمیشن یک اثر هنری با یک ایده داستانی حرفه ای نبود و هدفِ گروه تولید هم این نبوده بلکه این انیمیشن فقط یک فیلم گیشه ای و سرمایه گذاری فقط به جهت کسب درآمد برای سرمایه گذار بوده و ارزش دیدن ندارد مگر به جهت حمایت از طراحان فنی انیمیشن....