Ik kende dit verhaal nog niet. Ik zag een stukje op Netflix en was gelijk onder de indruk van de prachtige animatie. Gelijk melding aangezet en gewacht wanneer die uitkwam. Bij het kijken van de film werd ik gelijk meegenomen in een bijzonder verhaal, waarin niks volgens verwachting ging. De muziek nam mij helemaal mee in het verhaal. Ik ben wel een fan van musicals, dus voor mij is dit echt een prachtige ervaring geweest. De film heeft veel vraagstukken bij mij opgewekt en heeft lang in mijn hoofd gespookt. Ik ben gelijk gaan opzoeken of er meer was van dit verhaal, hierdoor kwam ik tot de ontdekking dat dit verhaal al 50 jaar oud was en ook een anime heeft. Ondanks dat ik al heel lang anime kijk, is deze anime mij altijd ontgaan. Tijdens het kijken van de film, merkte ik dat ik sommige stukken wat gehaast vond. Dus was ik super enthousiast om te lezen dat ik een serie kon kijken met 40 afleveringen!! Daar wilde ik graag de tijd voor nemen. Nu ben ik vrij en heb al 10 afleveringen weg. Mooie openings en endings, charmante oude animatie, zo ver al veel meer aandacht besteed aan belangrijke evenementen. Ik zie wel waarom mensen opmerkingen hebben over het weglaten van deze info, aan de andere kant dit is een film. Wel 2 uur, maar tegen 40 afleveringen van ยฑ20min. Er is geen manier om dat in een film te verwerken. Voor mij blijft deze film echt een parel. Ik had namelijk nooit kennis vernomen van deze serie als het niet aan deze film lag. Daarom hoop ik zeker dat er een nieuwe serie volgt op dit niveau, wat mij betreft met muziek en zang!
In afwachting van goed nieuws.