Zeer boeiende film, weinig woorden, veel wordt open gelaten maar dat vond ik zeker niet verkeerd en geeft stof tot eigen interpretaties, juist knap gedaan. Er zit veel spanning in het verhaal, duistere spanning wellicht. Het karakter van de kleindochter en andere jongedame vond ik erg herkenbaar. De film is opgenomen in de Weerribben die ik van nabij ken. Dat kwam bij mij goed binnen. Knap acteurswerk van de rietsnijder die dat in het echt ook is.